К основному контенту

Ключові поняття

Дуальна форма здобуття освіти - це спосіб здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти (в інших суб’єктів освітньої діяльності) з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору.

Загальнопрофесійні компетентності - знання, уміння, розуміння, інші компетенції, що є загальними/спільними для певної професії незалежно від кваліфікації.


Здобуття освіти на робочому місці - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, завдяки якому оволодіння освітньою програмою (як правило, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти) відбувається на виробництві шляхом практичного навчання, участі у виконанні трудових обов’язків і завдань під керівництвом фахівців-практиків, залучених до освітнього процесу. 


Кваліфікація - офіційний результат оцінювання і визнання уповноваженим органом компетентностей (результатів навчання), яких особа досягла у відповідності до стандарту.


Ключові компетентності - загальні здібності, здатності й уміння (психологічні, когнітивні, соціально-особистісні, інформаційні, комунікативні), що дають змогу особі розуміти ситуацію, досягти успіху в особистому і професійному житті, набувати соціальної самостійності та забезпечують ефективну професійну й міжособистісну взаємодію.


Компетентність/компетентності- здатність особи до виконання певного виду діяльності, що виражається через знання, розуміння, уміння, цінності та інші особистісні якості.

Модульно-компетентнісний підхід- організація освітнього процесу на основі модульної структури навчання з конкретної професії.

Навчальний модуль- логічно завершена складова стандарту професійної освіти, що базується на окремій одиниці професійного стандарту, містить навчальний матеріал, необхідний для набуття загальнопрофесійних, професійних і ключових компетентностей.

Професійна компетентність - здатність виконувати трудову функцію, що описується на основі трудових дій, визначених професійним стандартом, які можуть бути узагальнені (або конкретизовані) залежно від специфіки галузі виробництва.


Результати навчання - компетентності, яких набуває здобувач професійної освіти після завершення навчання.

Професійний стандарт - затверджені в установленому порядку вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій.












Комментарии