Дуальна форма здобуття освіти - це спосіб здобуття освіти, що передбачає
поєднання навчання осіб у закладах освіти (в інших суб’єктів освітньої
діяльності) з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та
організаціях для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору.
Здобуття освіти на робочому місці - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, завдяки якому оволодіння освітньою програмою (як правило, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти) відбувається на виробництві шляхом практичного навчання, участі у виконанні трудових обов’язків і завдань під керівництвом фахівців-практиків, залучених до освітнього процесу.
Кваліфікація - офіційний результат оцінювання і визнання уповноваженим органом компетентностей (результатів навчання), яких особа досягла у відповідності до стандарту.
Ключові компетентності - загальні здібності, здатності й уміння (психологічні, когнітивні, соціально-особистісні, інформаційні, комунікативні), що дають змогу особі розуміти ситуацію, досягти успіху в особистому і професійному житті, набувати соціальної самостійності та забезпечують ефективну професійну й міжособистісну взаємодію.
Компетентність/компетентності- здатність особи до виконання певного виду діяльності, що виражається через знання, розуміння, уміння, цінності та інші особистісні якості.
Модульно-компетентнісний підхід- організація освітнього процесу на основі модульної структури навчання з конкретної професії.
Навчальний модуль- логічно завершена складова стандарту професійної освіти, що базується на окремій одиниці професійного стандарту, містить навчальний матеріал, необхідний для набуття загальнопрофесійних, професійних і ключових компетентностей.
Професійна компетентність - здатність виконувати трудову функцію, що описується на основі трудових дій, визначених професійним стандартом, які можуть бути узагальнені (або конкретизовані) залежно від специфіки галузі виробництва.
Результати навчання - компетентності, яких набуває здобувач професійної освіти після завершення навчання.
Професійний стандарт - затверджені в установленому порядку вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій.
Ключові компетентності - загальні здібності, здатності й уміння (психологічні, когнітивні, соціально-особистісні, інформаційні, комунікативні), що дають змогу особі розуміти ситуацію, досягти успіху в особистому і професійному житті, набувати соціальної самостійності та забезпечують ефективну професійну й міжособистісну взаємодію.
Компетентність/компетентності- здатність особи до виконання певного виду діяльності, що виражається через знання, розуміння, уміння, цінності та інші особистісні якості.
Модульно-компетентнісний підхід- організація освітнього процесу на основі модульної структури навчання з конкретної професії.
Навчальний модуль- логічно завершена складова стандарту професійної освіти, що базується на окремій одиниці професійного стандарту, містить навчальний матеріал, необхідний для набуття загальнопрофесійних, професійних і ключових компетентностей.
Професійна компетентність - здатність виконувати трудову функцію, що описується на основі трудових дій, визначених професійним стандартом, які можуть бути узагальнені (або конкретизовані) залежно від специфіки галузі виробництва.
Результати навчання - компетентності, яких набуває здобувач професійної освіти після завершення навчання.
Професійний стандарт - затверджені в установленому порядку вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій.
Комментарии
Отправить комментарий