К основному контенту

ОГЛЯДОВА СТАТТЯ

Виконано методистом НМЦ ПТО у Запорізькій області Семеновою Л.О.

МІКРО-РЕПОЗИТОРІЙ – ЯК ЗАСІБ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ
ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ТА ВИРОБНИЧОГО ДОСВІДУ


     Характерною ознакою сучасного суспільства є побудова достатньо великої кількості РІЗНОВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ на основі вільного доступу до інформаційних ресурсів, технологій їх зберігання та трансляції.
Наприклад, важливим аспектом будь-якої ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ (ІННОВАЦІЙНОЇ) РОБОТИ є пошук, збір та обробка спеціалізованої інформації за допомогою сучасних технічних засобів, які, безперечно, значно спрощують перераховані процеси.
Загальновідомо, що поточному етапу науково-технічного прогресу притаманне різке збільшення об′ємів інформації: вони (об′єми) подвоюються у середньому раз на 2 роки. Як наслідок, знаходження ПОТРІБНОЇ ІНФОРМАЦІЇ часто перетворюється у проблему.
У зв′язку з цим, доречно згадати ЗАКОН ПАРЕТО, який було сформульовано на основі довготривалих статистичних досліджень: якщо ОБ′ЄМ інформації збільшується вдвічі, то КОРИСНІСТЬ інформації зменшується до 20%.
Тобто, ВИОКРЕМЛЕННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ У СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОТОКАХ СТАЄ ДЕДАЛІ СКЛАДНІШИМ ПРОЦЕСОМ.
Звернемо увагу на те, що питання збору та обробки інформації вивчаються у наукових працях К.Н. Нарибаєва, В.І. Ісакова, М.Я. Розенберга, О.М. Островського та ін.
Серед існучих засобів, що надають достатньо швидкий доступ до необхідної тематичної інформації, можна виділити РЕПОЗИТОРІЇ.
У класичній трактовці поняття «репозиторій» визначається як місце в мережі інтернет, де зберігаються будь-які дані. Але в адаптованому до сьогодення варіанті під поняттям «репозиторій», як правило, розуміють групування за певними ознаками інформації в мережі (локальній чи глобальній) із забезпеченням можливості доступу до окремих її елементів (файлів та каталогів).
Прикладом формування інформації за певними ознаками можуть бути матеріали дослідно-експериментальної роботи закладу професійної (професійно-технічної) освіти, які ілюструють особливості його діяльності і мають цінність для послідовників.

Накопичені матеріали, що відображають процес організації та проведення кожної конкретної дослідно-експериментальної (інноваційної) роботи ЗП(ПТ)О, можна розглядати як окремий логічно завершений інформаційний модуль. Використання подібних МІКРО-РЕПОЗИТОРІЇВ дозволяє створити умови для розвитку професійної компетентності педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти шляхом надання їм можливості реалізувати ВЛАСНУ ОСВІТНЮ ТРАЄКТОРІЮ, ПІДВИЩИТИ ШВИДКІСТЬ ПОШУКУ ІНФОРМАЦІЇ і, як наслідок, ПІДВИЩИТИ ШВИДКІСТЬ РОЗРОБКИ ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ.
ДУАЛЬНА ФОРМА НАВЧАННЯ

В Україні робота щодо впровадження дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників розпочата достатньо давно і вже має свою історію. Якщо проаналізувати всі здійснені заходи відповідно до їх завдань, то можна чітко визначити три важливих етапи діяльності, а саме:
          -          період з 2012 р. по 2014 р. запам′ятався реалізацією проекту TVINNING, метою якого було проведення інформаційно-роз′яснювальної роботи щодо впровадження дуальної форми навчання;
          -          у березні 2015 р. Міністерством освіти і науки України наказом від 16.03.2015 р. за № 298 було започатковано дослідно-експериментальну роботу за темою «Професійна підготовка кваліфікованих робітників з використанням елементів дуальної системи навчання» на базі Навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти у м. Києві, Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області, Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області, Вищого професійного училища № 33 м. Києва, Львівського вищого професійного художнього училища, Державного навчального закладу «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище» (цю дату можна вважати початком другого етапу);
          -          початком третього етапу цілком слушно визнати середину 2017 р., тому що у червні цього року відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.06.2017 р. за    № 916 про впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників значно збільшилась кількість навчальних закладів, які долучилися до експериментальної діяльності (для прикладу: розпочали експериментальне упровадження елементів дуальної форми навчання 52 заклади професійної (професійно-технічної) освіти в 25 регіонах за 54 професіями).


Тематичну підбірку матеріалів зазначеного періоду можна знайти на сторінках блогу, який використано для створення мікро-репозипорію за темою «Дуальна форма навчання» …

Комментарии