МІКРО-РЕПОЗИТОРІЙ – ЯК ЗАСІБ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ
ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ТА ВИРОБНИЧОГО ДОСВІДУ
Характерною ознакою сучасного суспільства є побудова достатньо великої кількості РІЗНОВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ на основі вільного доступу до інформаційних ресурсів, технологій їх зберігання та трансляції.
Наприклад, важливим
аспектом будь-якої ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ (ІННОВАЦІЙНОЇ) РОБОТИ є пошук,
збір та обробка спеціалізованої інформації за допомогою сучасних технічних
засобів, які, безперечно, значно спрощують перераховані процеси.
Загальновідомо,
що поточному етапу науково-технічного прогресу притаманне різке збільшення
об′ємів інформації: вони (об′єми) подвоюються у середньому раз на 2 роки. Як
наслідок, знаходження ПОТРІБНОЇ ІНФОРМАЦІЇ часто перетворюється у проблему.
У зв′язку з цим,
доречно згадати ЗАКОН ПАРЕТО, який було сформульовано на основі довготривалих статистичних
досліджень: якщо ОБ′ЄМ інформації збільшується
вдвічі, то КОРИСНІСТЬ інформації зменшується до 20%.
Тобто, ВИОКРЕМЛЕННЯ
НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ У СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОТОКАХ СТАЄ ДЕДАЛІ СКЛАДНІШИМ
ПРОЦЕСОМ.
Звернемо увагу
на те, що питання збору та обробки інформації вивчаються у наукових працях
К.Н. Нарибаєва, В.І. Ісакова, М.Я. Розенберга,
О.М. Островського та ін.
Серед існучих
засобів, що надають достатньо швидкий доступ до необхідної тематичної інформації,
можна виділити РЕПОЗИТОРІЇ.
У класичній трактовці
поняття «репозиторій» визначається як місце в мережі інтернет, де зберігаються
будь-які дані. Але в адаптованому до сьогодення варіанті під поняттям «репозиторій»,
як правило, розуміють групування
за певними ознаками інформації в мережі (локальній чи глобальній) із
забезпеченням можливості доступу до окремих її елементів (файлів та каталогів).
Прикладом
формування інформації за певними ознаками можуть бути матеріали
дослідно-експериментальної роботи закладу професійної (професійно-технічної)
освіти, які ілюструють особливості його діяльності і мають цінність для
послідовників.
Накопичені матеріали, що відображають процес організації та проведення кожної конкретної дослідно-експериментальної (інноваційної)
роботи ЗП(ПТ)О, можна розглядати як окремий логічно завершений інформаційний
модуль. Використання подібних МІКРО-РЕПОЗИТОРІЇВ дозволяє створити умови для
розвитку професійної компетентності педагогічних працівників закладів
професійної (професійно-технічної) освіти шляхом надання їм можливості
реалізувати ВЛАСНУ ОСВІТНЮ ТРАЄКТОРІЮ, ПІДВИЩИТИ ШВИДКІСТЬ ПОШУКУ ІНФОРМАЦІЇ і,
як наслідок, ПІДВИЩИТИ ШВИДКІСТЬ РОЗРОБКИ ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ.
ДУАЛЬНА ФОРМА НАВЧАННЯ
В
Україні робота щодо впровадження дуальної форми навчання у професійну
підготовку кваліфікованих робітників розпочата достатньо давно і вже має свою
історію. Якщо проаналізувати всі здійснені заходи відповідно до їх завдань, то
можна чітко визначити три важливих етапи діяльності, а саме:
-
період з 2012 р. по 2014 р. запам′ятався
реалізацією проекту TVINNING, метою якого
було проведення інформаційно-роз′яснювальної роботи щодо впровадження дуальної
форми навчання;
-
у березні 2015 р. Міністерством освіти і
науки України наказом від 16.03.2015 р. за № 298 було започатковано
дослідно-експериментальну роботу за
темою «Професійна підготовка кваліфікованих робітників з використанням елементів
дуальної системи навчання» на базі Навчально-методичного кабінету
професійно-технічної освіти у м. Києві, Навчально-методичного центру
професійно-технічної освіти у Львівській області, Науково-методичного центру
професійно-технічної освіти у Запорізькій області, Вищого професійного училища
№ 33 м. Києва, Львівського вищого професійного художнього училища, Державного
навчального закладу «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище» (цю дату
можна вважати початком другого етапу);
-
початком третього етапу цілком слушно визнати середину 2017
р., тому що у червні цього року відповідно до наказу Міністерства освіти і
науки України від 23.06.2017 р. за № 916 про впровадження елементів
дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників
значно збільшилась кількість навчальних закладів, які долучилися до
експериментальної діяльності (для прикладу: розпочали експериментальне
упровадження елементів дуальної форми навчання 52 заклади професійної
(професійно-технічної) освіти в 25 регіонах за 54 професіями).
Тематичну
підбірку матеріалів зазначеного періоду можна знайти на сторінках блогу, який
використано для створення мікро-репозипорію за темою «Дуальна форма навчання» …
Комментарии
Отправить комментарий